۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

جدول سودوکو

ایا هیچوقت جدول سودوکوحل کرده اید؟

فکر می کنم ژاپنی ها از از روی زندگی واقعی طراحی کرده اند

گاهی برای پیدا کردن یک عدد در این چهار خانه مدتها نگاه میکنم و پیدایش نمی کنم

در حالیکه روز بعد میبینم درست جلو چشمم بوده و من نمی دیدمش

و یا از یک طرف به نتیجه نمی رسم و با ان کلنجار میروم

ولی اگر از یه طرف دیگه به اون نگاه کنم جدول شروع به حل شدن می کند

و من یاد این جمله قران می افتم

که وقتی فتح نزدیک است

مردم فوج فوج به طرف تو می ایند

وقتی یک عدد کوچولو که کلید حل معما بوده پیدا شد

اعداد دیگه با عجله خودشان را نشان می دهند

گاهی کافیست یک عدد در جای خودش نباشد

تمام زحمات بر باد می رود

اگر ان عدد اشتباه زود پیدا شد جدول دو باره به مسیر خودش میافتد

ولی اگر به ان بی توجهی بشود

یک جایی ادم گیر میافتد

وای بحال وقتی که این اشتباه تا اخر ادامه داشته باشد

کل جدول با همان یک عدد میشود یک اشتباه بزرگ

۱ نظر:

ناشناس گفت...

نخیر! قابل تامیم دادن نیست ها
زندگی ولی هیچ وقت یک اشتباه بزرگ یا یک پیروزی بزرگ نمیشود. هر خانه ی زندگی برای خودش یک زندگی مستقل است.
و این طور نیست که در نهایت یا کامل شود یا نشود