۱۳۸۷ دی ۲۳, دوشنبه

مناجات نامه


خداوندا تو همچون پادشاهی نشستی بر سریر پادشاهی
بود کروبیان دور و ور تو کند جبریل نجوا در سر تو
تو ای جان جهان اخر کجایی کجا من رو کنم در بی نوایی
منم اخر چو ان چوپان رومی کجا سازد تخیل مر تورایی
دلم خواهد که مالم پایکت را کنم شانه موی چون عنبرت را
من چوپان کجا و تخت شاهی بیا نزدیکتر گر می توانی
چو موسی نیست تو خود کن عتابم ولی یکدم مران از بارگاهت
مرا در دل غبار سالیان است کجا کو علشقی در دل عیان است
دو روز عمر باقی را تو ای دوست بخود نزدیکتر کن راه بنما
نیاز من بتو ای جان جانان تو خود بهتر ز من میدانی ای جان
و گر دانم که تو از من چه خواهی و گر خود تو بمن راهی نمایی
اگر تو کاروان سالار باشی که اواز حدی را تو بخوانی
اگر تو پای رفتن را دهی باز اگر تو بال پروازم نمایی
ره بی راهزن را تو نشان ده طریق عاشقی را تو بخوانم
من ان اهوی دشتم ای خداوند تویی اندر دلم باز شکاری
شکارم کن وز انگه این دلم را بهر جا بر که انجا خود تو خواهی
ندانستم کیم ای روح قدسی تو خود وا گو از اسرار نهانی
تو روح قدسی و من بی نوایی تو جان جانی و من شزمساری
تو شیدا می کنی مستان راهت وز انگه می کنی رویت نهانی
من بی دل کجا و راه مستان دل بی دل کجا باشد خدایی
یکی رویایکی شیرین دمی چند ولی باقی تو می باشی نهانی
حجاب من ز من بر دار یک چند که می دانم خودم هستم حجابی
مبر یکدم مرا از یاد خود جان که مرغ جان من گردد خوش الحان
تو چون مه ذره ای را در بغل گیر تو چون دریا شنی را بال و پر گیر
پر پرواز اگر دارم تو دادی غم و اندوه را هم تو بدادی
سر از کارت خدایا در نیارم که دنیا را چگونه افریدی
تو یاری ده که خوانم بر درت گاه نماز عشق انکو که تو خواهی

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سطر 8:
"علشقی"؟!

خط 18:
"شزمساری"؟!

ناشناس گفت...

برای ادیتور:

H+shift= آ

Talieh گفت...

گلاب به روتون/روم به دیفال/ پر رویی نشه /من از شما جناب متنفرم.

Unknown گفت...

شما را می شناسم.
شما همان دخترک فتو وبلاگیه کج سلیقه هستید.
بیزاریتان را هم درک میکنم ! بخاطر حسادت است.

چشم ندارید ببینید نویسنده فرهیخته این وبلاگ خواننده ای دقیق و خیرخواه مثل من دارد.
نگرانید بخاطر سر به هوایی از سمت تایپیستی برکنارتان کنند؟ ... خوب کمی دقت کنید!

از ملا به شما نصیحت: حسادت نورزید و دیگران را مورد لعن و نفرین قرار ندهید که کاری بس ناپسند است. با رمیدن از دیگران چیزی درست نمی شود خواهرم. به خود آیید و ریشه تنفرتان را در خویشتن بجوئید.

دعای پایانی :
خداوندا همه ما را به راه راست هدایت کن. از شر حسودان در امانمان دار و کمی از متانت و صبر نویسنده ی این وبلاگ به ما هم عطا فرما. الهی امین

والسلام وعلیکم و رحمه ا... و برکاته

ملانقطی

پ.ن: فضای معنوی این وبلاگ را با دعواهای بی ثمر آلوده نکنیم.

Talieh گفت...

اوه چه همه سفسطه و توجیه واسه یه عالم کامنت که هیچ کس ازشون خوشحال نمیشه. به هر صورت تفریح کردم.

ناشناس گفت...

Aaghaa yaa khaanome mollaa Man shomaa raa nemishenaasam Vali dark mikonam ke cheghadr ranj-aavar ast
ke hich-gaah hich-kas to raa be

khatere nazaraat va aghaayedat jeddi nagerefte baashad (yaa laa aghal in-gune gamaan borde baashi); va az inke dar hich jam’e farhikhteyi sokhani dar khor nadaashteyi dar khod foru rikhte bashi; va in sarkhordegi va heghaarat to raa vaa-daashte baashad baraaye ebraaze vojudi harchand sathi va kam maaye, poshte neghaabe “MOLLAA NOGHATI” panaah begiri. (va mitavaanam estisaale shomaa raa ham dark konam, vaghti baa chizi movaajeh mishavi ke nemitavaan az aan ghalate emlaayi gereft; masalan: photo-blog.) va in sathi budan va kam maayegi raa baa tojihe “daghigh” budan va aan ebraaze vojud raa baa dastaavize “kheir-khaah” budan movajjah besaazi.
Va hargaah kasi bekhaahad gusheye neghaabat raa harchand gozaraa be kenaari bezanad va to raa baa vaaghe’iyyate hoviyyatat ruberu konad, aanchenaan baraashofte shavi va “sabr o metaanat” az kaf bedahi ke “fazaaye ma’navie weblog” raa baa kalamaate khosh-aahangi chon: “hasud”, “kaj-salighe” va “sar be havaa” etr-aagin koni.
Va baa in hame baaz aanghadr khod raa shekanande bedaani ke maanande kudakaani ke zange dare manaazel raa mizanand va paa be faraar migozaarand, pishaapish khatme in “davaahaaye bi samar” raa yeksuye elaam mikoni, ke mabaadaa zamine zire paayat az in che hast larzaantar shavad.

Miguyand “nishe aghrab na az rahe kin ast – eghtezaaye tabi’atash in ast.” Zaaheran eghtezaaye tabi’ate “molla” budan ham nasihat
o mo’eze ast va doaaye aakhare majles; (Raasti chera AAMIN raa neveshteyid AMIN? Shomaa ke midaanid AA ra chetor minevisand, na? ) vali khob nemidaanam chera fekr mikonid baayad KHOB ra KHOOB nevesht Midaanam asaasan dar bande ma’naa va mafhum nistid, vali gaahi zaahere kalaam bar baatene aan niz ta’sir migozaarad.) bad nist yek baar ham ke shode be tosieye khodetaan amal konid va “be khod aayid” va risheye eyb-juyietaan raa ke naashiaane kushideyid dar zaahere aaraasteye viraastaar makhfiash konid, “dar khishtan bejuyid”. Baa tazaahor be nik-khaahi va “khaaharam” goftan, “chizi dorost nemishavad”.
Dar zemn, matne post-haa ra khode nevisandye farhikhteye weblog type mikonad. Agar deletaan baraaye in semat lak zade, cheraa mostaghiman nemiguyid? Sefaareshetaan raa mikonam.

Anti Molla

PS hamaangune ke dar ebtedaa goftam, man shomaa raa nemishenaasam; Va edde’aa ham nemikonam ke aanche gozasht lozuman ertebaati ba vaaghe’iyyate vojudie shomaa daarad. Shomaa mitavaanid bar-axe aanche tarsim shod, shakhsiyyati besyaar mohkam ba aghaayedi besyaar jaaleb va etemaad be nafsi besyaar baalaa daashte baashid.
Aanche goftam faghat baraaye in bud ke lahzeyi az aanche be digaraan mikhoraanid becheshid.
Agar aan raa baraaye khod niz mipasandid, ke hich. Vali agar kaametaan raa talkh mikonad, baare digar ke khaastid enaane kalaam az kaf rahaa konid, lahzeyi ta’ammol konid.

Unknown گفت...

متوجه شدیم برادر یا خواهری مجهول الهویه که ظاهراً از طرفداران شما هستند (خودشان که اینطور وانمود کرده اند) در راستای ادای دین به جنابعالی، کمر به نکوهش ما بسته اند. کاملاً پیداست که ایشان از یک خود پدرخوانده بینی نسبتاً شدید رنج می برند. با این خصیصه تلاش کرده اند با مغلطه و درشت گویی در نقش دفاع از مظلوم که احتمالاً شما باشید برای خویش نام و شهرتی دست و پا کنند.

از هجویات و هزلیاتشان که بگذریم ایشان بشکل معناداری از نظر ما در مورد "سلیقه" شما آزرده خاطر گشته اند. بنده ضمن تبریک به شما ! صبری جمیل برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم و آرزو می کنم "حسادت" تنها نقطه ی اشتراک بین شما و نویسنده هجونامه ی مذکور نباشد.

بنده دراین مجال در پی پاسخ به این نویسنده معلوم الحال نیستم به خدایش می سپارم. اما سخنی با شما دارم. شمائیکه علاوه بر اعلام بیزاری عریان، ما را به "سفسطه" نیز متهم کرده اید.

خواهر هنرمندم! همانطور که قبلاً اشاره کردم ما از سر خیرخواهی اشکالاتی را که می بینیم مطرح می کنیم. با طرحشان هم قصد خوشحال یا ناراحت کردن کسی را نداریم. وظیفه ایست نسبتاً شرعی که بر حسب ملاّ بودن پی گیرش هستیم. بر آنیم تا خودمان و دیگران را در این کارزار مقدس فرهنگی بیازمائیم. تا چه پیش آید و چه در نظر افتد.

ممکن است کسی با دیدن نظرات ما دچار توهم شود، افروخته گردد، غریزه و شهوتش برانگیزد و حتی زبان به دشنام و بدگویی بگشاید (یا اینکه با آنها "تفریح" کند)، اینها همه به خود او و طرز تفکرش مربوط است.

آنچه برای ما و البته نویسنده ی محترم وبلاگ اهمیت دارد سرانجام کار است که (از برخی کج فهمی ها که بگذریم) شواهد و قرائن جملگی از ثمربخش بودن آن حکایت می کند. گواه ادعایمان هم اصلاحاتیست که بعد از هر تذکر ما به همّت نویسنده در وبلاگ شاهدش هستیم.
نویسنده ی فرهیخته این وبلاگ می توانستند مانند برخی کم سوادانِ فضول باشی مطالبشان را با حروف زبان اجنبی منتشر کنند و آسوده خاطر باشند که کسی به املاء و انشاء ایشان ایرادی نمی گیرد. یا اینکه مثل خیلی ها بخش نظر وبلاگ را کلاً مسدود کنند و قید دریافت نظرات خوانندگانشان را بزنند. اما ایشان بحق راه دیگر برگزیدند و از هر گونه انتقاد و پیشنهاد سازنده با فراغ بال استقبال کردند.

باشد که در این راه روز به روز موفق تر عمل کنند.

امیدوارم سخنانِ ما اینبار مفید فایده بوده باشد و شما را به راه صواب نزدیکتر کند.

دعای پایانی:
خداوندا ! همه ما را از توهّم، تقلید، مغلطه و قلم فروشی در امان بدار.
آمین یا ربّ العالمین

شعر مرتبط:
"چون فضولی کرد و دست و پا نمود
در عنا افتاد و در کور و کبود."

والسلام وعلیکم و رحمه ا... و برکاته

ملانقطی

ناشناس گفت...

jenaabe molla
zaaheran ke az miaane do raahi ke daashtid entekhaabe khod raa karde-eed
man ra mibakhshid ke nemitvaanam baraayetaan aarezuye movafaghiyat konam

Talieh گفت...

Doostdare aziz, kheili bozorgvarid. ey val. baratoon arezooye moafaghiat mikonam.

ناشناس گفت...

chan saletuneeeeeeeeeeeeeeeeeeee!?